Veelgestelde vragen

Kunt u het antwoord hier niet vinden, neem dan contact met ons op.

Wij adviseren u dan om contact op te nemen met de provider van die laadpaal. De contactgegevens kunt u vinden op de zijkant van de laadpaal. Mocht u de provider niet kunnen bereiken, neemt u dan gerust contact met ons op. Dan bekijken we wat we voor u kunnen betekenen. Let wel dat wij geen service kunnen verlenen op laadpalen van andere providers.

Over het algemeen geldt:

Groen: het laadpunt is beschikbaar

Rood: het laadpunt heeft een storing

Blauw: de auto is aan het laden

Echter kan dit verschillen per laadpuntfabrikant. In de meeste gevallen kunt u een sticker met instructies aan de voor- of zijkant van het laadpunt vinden.

Vervelend dat uw laadstekker niet ontkoppelt. Vanaf afstand zijn laadpunten, indien remote benaderbaar, te ontkoppelen. Indien ontkoppelen niet gelijk werkt, adviseren wij u om de laadstekker aan de laadpunt kant iets aan te duwen en opnieuw een laadsessie te starten, 1 minuut te wachten en dan de laadsessie te stoppen. Indien mogelijk, kan ook de stroom van het laadpunt worden afgehaald zodat de stekker loslaat. Echter dit is bij publieke laadpunten niet altijd mogelijk. U kunt voor verdere assistentie contact opnemen met de storingsdienst van de beheerder van het laadpunt. Het storingsnummer van de betreffende provider staat op het laadpunt vermeld.

Bekijk hieronder de meest voorkomende scenario’s als een laadsessie niet start.

  • Is uw pas geactiveerd voor publiek laden? Zo niet, kunt u deze hier activeren
  • Is uw pas beschadigd? In uw laadpas zit een interne chip, als deze beschadigd is zal deze niet zijn uit te lezen. U kunt hier een nieuwe laadpas aanvragen
  • Gebruikt u een laadtoken (druppel) of sleutel? Het kan zijn dat de kaartlezer op het laadpunt deze slechter kan uitlezen. Wij adviseren dan ook om ook altijd een laadpas bij u te hebben voor de zekerheid.
  • Heeft u de gebruiksaanwijzingen van uw auto gevolgd? Elke auto heeft zijn eigen gebruikshandleiding om te laden (bijvoorbeeld: auto dient gesloten te zijn om de laadsessie te kunnen starten).
  • Heeft u een app gedownload van uw auto en daarin laadtijden aangegeven? Uw laadsessie valt wellicht buiten uw aangegeven laadtijden.

Komt u er nog niet uit? Neem dan contact met ons op.