Bekijk hieronder de meest voorkomende scenario’s als een laadsessie niet start.

  • Is uw pas geactiveerd voor publiek laden? Zo niet, kunt u deze hier activeren
  • Is uw pas beschadigd? In uw laadpas zit een interne chip, als deze beschadigd is zal deze niet zijn uit te lezen. U kunt hier een nieuwe laadpas aanvragen
  • Gebruikt u een laadtoken (druppel) of sleutel? Het kan zijn dat de kaartlezer op het laadpunt deze slechter kan uitlezen. Wij adviseren dan ook om ook altijd een laadpas bij u te hebben voor de zekerheid.
  • Heeft u de gebruiksaanwijzingen van uw auto gevolgd? Elke auto heeft zijn eigen gebruikshandleiding om te laden (bijvoorbeeld: auto dient gesloten te zijn om de laadsessie te kunnen starten).
  • Heeft u een app gedownload van uw auto en daarin laadtijden aangegeven? Uw laadsessie valt wellicht buiten uw aangegeven laadtijden.

Komt u er nog niet uit? Neem dan contact met ons op.

Dat is vervelend. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk contact opneemt met onze klantenservice zodat wij uw laadpas kunnen blokkeren. Een nieuwe laadpas kost €2,99 per maand en voor de verloren laadpas brengen wij €10,- excl. btw in rekening. 

Uw laadpas is geldig in het buitenland. Met de Joulz laadpas kunt u terecht bij alle (openbare) laadpalen in Nederland, België en Luxemburg. In de rest van Europa is er 90% dekking. U kunt hier meer informatie vinden over laden in de EU.

De abonnementskosten van de laadpas worden als jaarfactuur in rekening gebracht. Wij factureren de kosten van uw laadverbruik per maand. U kunt ervoor kiezen om automatische incasso in te stellen. Dan zullen wij na ontvangst van uw factuur het bedrag binnen 14 werkdagen afschrijven van uw rekening.

Met de Joulz laadpas kunt u terecht bij alle (openbare) laadpalen. Wij zijn aangesloten bij de Charge Assist App. Met deze app kunt u openbare laadpalen vinden, laadsessies starten en sessies afrekenen.

Wij laten alleen realtime sessies zien die gemaakt zijn bij laadpunten binnen het Joulz netwerk. Laadsessies bij laadpunten van andere operators worden pas getoond wanneer deze, door de betreffende operator, naar Joulz worden doorgestuurd. Dit gebeurt maandelijks en in enkele gevallen per kwartaal.

De abonnementskosten van onze laadpas zijn €2,99 (inclusief BTW) per maand. Dit wordt als jaarfactuur in rekening gebracht. Als je laadt met een Joulz-laadpas betaal je standaard een vaste opslag per geladen kWh.

Deze opslag is vastgesteld op € 0,075 ex. btw per kWh, aangevuld met het tarief dat op de lader is ingesteld door de exploitant.

Op zakelijke locaties, waar ook zakelijk stroom wordt afgenomen, kunt u kiezen voor verrekenen. Verrekenen houdt in dat u een vergoeding kunt vragen voor het gebruik van uw laadpunten. Gebruikers zullen dus via hun laadpas betalen voor de laadpas. U zult de kosten voor de laadsessies per kwartaal van ons gecrediteerd krijgen.

Indien u thuis een laadpaal kunt u verrekenen met uw werkgever, leasemaatschappij of uw onderneming. De kosten die u betaald voor uw stroom zullen dan per kwartaal aan u uitbetaald worden. Lees meer over verrekenen.

Joulz geeft centraal aan dat een laadpunt gepubliceerd mag worden in alle laad-apps en maps. Een deel van deze apps en maps zijn hierbij aangesloten waarna het automatisch gepubliceerd wordt. Indien ze niet zijn aangesloten kan het langer duren voordat de informatie hierin gepubliceerd wordt.

De regelgeving omtrent transparantie van laadtarieven, verplicht u transparantie te geven aan de gebruiker van uw laadpaal omtrent het ingestelde tarief. Wij vanuit Joulz doen dit door middel van het faciliteren van een QR-sticker voor op uw laadpunt.

Indien u een Online Pakket heeft voor uw laadpaal kunt u zich aanmelden voor de Mijn Laadoplossingen omgeving. Daar heeft u uw laadverbruik inzichtelijk en kunt u een uitdraai maken voor declaratie bij uw werkgever of B.V. U kunt het declareren ook automatiseren door het verrekenen in te stellen.

Een socket is de fysieke stekkeruitgang van een laadpunt. In de socket steekt u uw laadkabel om uw auto aan de laadpaal te verbinden.

Smart Charging maakt elektrisch laden nóg slimmer. Zonder dat elektrische rijders er last van hebben, wordt de beperkt beschikbare laadcapaciteit slim verdeeld over de aanwezige laadpalen. Als u twee of meer elektrische voertuigen met veel vermogen wilt opladen, is de capaciteit van uw aansluiting of installatie vaak niet meer toereikend en moet de aansluiting worden verzwaard. Smart Charging betekent dat het beschikbare vermogen slim over de laadpalen verdeeld wordt, daarom is het niet nodig om te investeren in grotere aansluitingen. Lees hier meer over Smart Charging.

Joulz beheert een netwerk van enkele honderden publieke en bedrijfslaadpunten door heel Nederland. Op al deze locaties kan geladen worden met onze eigen laadpas, maar ook met een alle Nederlandse pas-aanbieders.

Vanaf afstand zijn laadpunten, indien remote benaderbaar, te ontkoppelen. U kunt dus het beste contact opnemen met de storingsdienst van de beheerder van het laadpunt. Het storingsnummer van de betreffende provider staat op het laadpunt vermeld. Indien ontkoppelen niet gelijk werkt, adviseren wij u om de laadstekker aan de laadpunt kant iets aan te duwen en opnieuw een laadsessie te starten, 1 minuut te wachten en dan de laadsessie te stoppen. Indien mogelijk, kan ook de stroom van het laadpunt worden afgehaald zodat de stekker loslaat. Echter dit is bij publieke laadpunten niet altijd mogelijk

Veel storingen worden opgelost met een harde reset. Hiervoor haalt u 2 minuten de stroom van de lader af.

Indien dit niet geholpen heeft raden wij u aan contact met ons op te nemen. Indien u een Online Pakket heeft afgesloten bij ons, kunnen wij meekijken wat er gebeurd met de laadpaal. De meeste storingen kunnen wij op afstand oplossen. Wanneer dit niet het geval is, kunnen wij een monteur aansturen.

Indien u geen onderhoudsabonnement heeft, zullen wij u ook proberen te helpen bij een storing. De voorrijkosten en het eerste half uur arbeid zijn €155 ex. BTW. Hier kunnen eventuele materiaalkosten nog bij kunnen komen.

Middels dit formulier kunt u een account aanvragen tot Mijn Laadoplossingen. U ontvangt daarna een e-mail met instructies om uw account in te stellen.

U kunt deze link gebruiken om in te loggen tot uw account.

Het kan zijn dat deze e-mail terecht gekomen is in ongewenste e-mail. Indien u deze niet meer kunt vinden kunt u contact met ons opnemen, kunnen wij u een nieuwe mail sturen.

Als u uw wachtwoord vergeten bent, kunt u hier uw wachtwoord opvragen.

U kunt uw verhuizing doorgeven door contact met ons op te nemen. Vermeld in uw e-mail uw oude en nieuwe adres en uw laadpasnummer en/of laadpaal-ID. Wij vernemen ook graag of u uw laadpaal meeverhuist of eventueel een offerte zou willen ontvangen voor het verplaatsen van uw laadpaal.

U kunt dit eenvoudig doorgeven door contact met ons op te nemen. Vermeld in uw mail het oude en het nieuwe e-mailadres en uw laadpasnummer en/of laadpaal-ID.

Om automatische incasso in te kunnen stellen zullen wij een getekend SEPA-machtigingsformulier nodig hebben. U kunt deze opvragen via door contact met ons op te nemen. Voor een wijziging aan de automatische incasso zullen wij een nieuw formulier nodig hebben.