Veelgestelde vragen Laadoplossingen

U krijgt vanuit Renault een vergoeding ter ondersteuning van de aanschaf van een laadpunt. Het is afhankelijk van een aantal factoren (type laadpunt, hoe is de meterkast voorbereid en waar dient het laadpunt te komen) hoeveel de meerprijs wordt. Uw laadpunt zal nooit helemaal gratis zijn. Lees meer over de Renault-actie.

Helaas is dit niet mogelijk. Als het om een publieke parkeerplaats gaat, kunt u via de gemeente een verzoek indienen voor een publiek laadpunt. Mocht u geen eigen oprit hebben, kunt u wel kiezen voor de laadpasactie (een laadpas met een krediet is overal te gebruiken in Nederland). Lees meer over de Renault-actie.

Om de kosten voor u zo laag mogelijk te houden en het proces zo snel mogelijk te laten verlopen schouwen wij zoveel mogelijk op afstand. U ontvangt een schouwformulier waarin een aantal vragen worden gesteld. Zo wordt bijvoorbeeld gevraagd om foto’s te maken van de meterkast en de plek waar het laadpunt dient te komen. Aan de hand van deze informatie kan onze calculator een indicatie van de werkzaamheden maken, waarna wij de offerte zullen uitbrengen.

Dat is uiteraard ook mogelijk. De kosten hiervoor worden meegenomen in de offerte.

Nee, de actie geldt alleen inclusief installatie door Joulz. Joulz voldoet aan de installatievoorschriften van Renault omtrent garantie en veiligheid. Onze monteurs zijn ZE gecertificeerd.

Lees meer over de Renault-actie.

De Renault Zoë kan 3 fases laden (maximaal 3x32A met 22kW).
De Renault Kangoo kan 1 fase laden (maximaal 1x32A met 22kW).

Lees meer over de Renault-actie.

De doorlooptijd is ca. 6 weken nadat wij de getekende offerte hebben ontvangen.

Lees meer over de Renault-actie.

Bij installatie van een laadpunt door Joulz ontvangt u een gratis laadpas, welke u kunt gebruiken bij alle publieke laadpunten binnen Nederland. U betaalt hier het eerste jaar geen abonnementskosten voor. Na het eerste jaar gaat deze pas €2,99 per maand kosten. U betaalt alleen de kosten van het laadverbruik. Deze kosten zijn afhankelijk van de betreffende provider. Bij uw thuis laadpunt heeft u de laadpas alleen nodig als u voor het online pakket kiest. Als u dit pakket afneemt, wordt uw laadverbruik geregistreerd zodat eventuele declaratie bij uw werkgever of B.V. mogelijk is. Lees meer over de Renault-actie.

U neemt particulier stroom af, maar heeft de auto voor zakelijk gebruik. Als u kiest voor het online pakket, brengen wij het laadpunt online door middel van een simkaart. Via onze portal kunt u dan inloggen. Daar heeft u uw laadverbruik inzichtelijk en kunt u een uitdraai maken voor declaratie bij uw werkgever of B.V.

Op zakelijke locaties, waar ook zakelijk stroom wordt afgenomen, kunt u kiezen voor verrekenen. Verrekenen houdt in dat u geld kunt vragen voor het gebruik van uw laadpunten. Verrekenen is niet mogelijk voor thuis laadpunten. Lees meer over verrekenen.

Een socket is de fysieke stekkeruitgang van een laadpunt. In de socket steekt u uw laadkabel om uw auto aan de laadpaal te verbinden.

Bij een thuislocatie adviseren wij een vaste kabel, zodat u dan niet steeds de laadkabel uit de auto hoeft te pakken.

Geef het nummer van uw meter op (onder de barcode van uw slimme meter /of op de gewone meter aan de onderkant) en wij kunnen dit voor u nagaan.

Een verzwaring vraagt u aan via uw netbeheerder, via www.mijnaansluiting.nl
Let op: De netbeheer rekent hier kosten voor. Deze kosten liggen tussen de € 200,- à € 300,- bij verzwaring van 1x25A naar 3x25A.

U ontvangt een geactiveerde laadpas, waar u in heel Nederland mee kunt laden. Op deze laadpas staat een krediet. voor meer info hierover kijk op www.renault.nl/actievoorwaarden.

U krijgt ook een Mijn Joulz account. Als u inlogt kunt u uw laadverbruik bekijken en zien welke laadsessies er zijn gedaan. U krijgt een melding per email als tenminste 80% van het krediet verbruikt is. Lees meer over de Renault-actie.

Laadsessies bij openbare laadpunten worden periodiek ingelezen. Afhankelijk van de provider kan dit oplopen tot per kwartaal. De meeste laadsessies worden maandelijks ingelezen.

Wij laten alleen realtime sessies zien die gemaakt zijn bij laadpunten binnen het Joulz netwerk. Laadsessies bij laadpunten van andere operators worden pas getoond wanneer deze, door de betreffende operator, naar Joulz worden doorgestuurd. Dit gebeurt maandelijks en in enkele gevallen per kwartaal.

Het kan zijn dat deze e-mail terecht gekomen is in ongewenste e-mail.

Als u uw wachtwoord vergeten bent, gaat u naar de loginpagina van Mijn Joulz en klikt u op ‘wachtwoord vergeten?’. Via een e-mail krijgt u dan instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Middels dit formulier kunt u een account aanvragen tot Mijn Joulz. U ontvangt daarna een e-mail met instructies om uw account in te stellen.

U kunt deze link gebruiken om in te loggen tot uw account. Ook kunt u op onze homepage klikken op ‘Mijn Joulz’.

Voor gedetailleerde instructies kunt u hier het handboek downloaden.

Wij adviseren u dan om contact op te nemen met de provider van die laadpaal. De contactgegevens kunt u vinden op de zijkant van de laadpaal. Mocht u de provider niet kunnen bereiken, neemt u dan gerust contact met ons op. Dan bekijken we wat we voor u kunnen betekenen. Let wel dat wij geen service kunnen verlenen op laadpalen van andere providers.

Over het algemeen geldt:

Groen: het laadpunt is beschikbaar

Rood: het laadpunt heeft een storing

Blauw: de auto is aan het laden

Echter kan dit verschillen per laadpuntfabrikant. In de meeste gevallen kunt u een sticker met instructies aan de voor- of zijkant van het laadpunt vinden.

Vanaf afstand zijn laadpunten, indien remote benaderbaar, te ontkoppelen. U kunt dus het beste contact opnemen met de storingsdienst van de beheerder van het laadpunt. Het storingsnummer van de betreffende provider staat op het laadpunt vermeld. Indien ontkoppelen niet gelijk werkt, adviseren wij u om de laadstekker aan de laadpunt kant iets aan te duwen en opnieuw een laadsessie te starten, 1 minuut te wachten en dan de laadsessie te stoppen. Indien mogelijk, kan ook de stroom van het laadpunt worden afgehaald zodat de stekker loslaat. Echter dit is bij publieke laadpunten niet altijd mogelijk

Bekijk hieronder de meest voorkomende scenario’s als een laadsessie niet start.

  • Is uw pas geactiveerd voor publiek laden? Zo niet, kunt u deze hier activeren
  • Is uw pas beschadigd? In uw laadpas zit een interne chip, als deze beschadigd is zal deze niet zijn uit te lezen. U kunt hier een nieuwe laadpas aanvragen
  • Gebruikt u een laadtoken (druppel) of sleutel? Het kan zijn dat de kaartlezer op het laadpunt deze slechter kan uitlezen. Wij adviseren dan ook om ook altijd een laadpas bij u te hebben voor de zekerheid.
  • Heeft u de gebruiksaanwijzingen van uw auto gevolgd? Elke auto heeft zijn eigen gebruikshandleiding om te laden (bijvoorbeeld: auto dient gesloten te zijn om de laadsessie te kunnen starten).
  • Heeft u een app gedownload van uw auto en daarin laadtijden aangegeven? Uw laadsessie valt wellicht buiten uw aangegeven laadtijden.

Komt u er nog niet uit? Neem dan contact met ons op.

Uw Joulz laadpas is geldig in het buitenland. U kunt sowieso terecht bij alle laadpaalbeheerders die zijn aangesloten bij eViolin.

Echter, sommige laadpalen zijn helemaal niet aangesloten bij een roaming partner. Dan staat er vaak bij dat je die via een telefoonnummer of SMS kan activeren, maar dat werkt soms weer alleen vanuit een lokale simkaart in dat betreffende land.

Bij DC Snelladers is het anders: Allego laders kunt u gewoon gebruiken, voor veel andere DC snelladers moet u vaak ter plekke toegang vragen of een hele specifieke pas voor nodig.

Kortom: Het beste advies is dat u van tevoren uw bezoek aan het buitenland goed voorbereid door onderzoek te doen op verschillende websites zoals www.oplaadpalen.nl of www.oplaadpunten.nl 

Lees meer over de tarieven die we hanteren in Nederland en Europa.

Nee, onze laadpassen werken zonder pincode.

Ja, dat kan. Hier kunt u een laadpas aanvragen: laadpas aanvragen

Dat is vervelend. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk contact opneemt met onze klantenservice zodat wij uw laadpas kunnen blokkeren. We zullen u dan een nieuwe laadpas toesturen. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Naast onze ANWB-snelladers, beheert Joulz een netwerk van enkele honderden publieke en bedrijfslaadpunten door heel Nederland. Op deze locaties kan geladen worden met onze eigen laadpas, maar ook met een alle Nederlandse pas-aanbieders.

Hier kunt u uw laadpas en -paal activeren: laadpas en -paal activeren

Ja, dat kan. Neem contact met ons op om informatie te krijgen over de mogelijkheden.

Op deze website kunt u een handig overzicht met alle oplaadpunten in Nederland vinden.

U ontvangt uw rekening van uw laadpas abonnement en laadverbruik iedere maand. Na ontvangst van uw rekening zal het bedrag binnen 14 werkdagen worden afgeschreven.

U kunt dit eenvoudig doorgeven door een email te sturen naar: finance.ev@joulz.nl. Vermeld in uw mail het oude en het nieuwe e-mailadres en uw laadpasnummer en/of laadpaal-ID.

U kunt uw verhuizing doorgeven door contact met ons op te nemen. Vermeld in uw e-mail uw oude en nieuwe adres en uw laadpasnummer en/of laadpaal-ID.

De tarieven voor openbare laadpalen worden bepaald door laadpaalbeheerders. Lees hier meer over tarieven.

Joulz biedt u de mogelijkheid om laadtransacties die op uw laadpunt(en) plaatsvinden te verrekenen. Dat houdt in dat u een tarief kunt rekenen voor het gebruik van uw laadpunten en u hierdoor de investering in uw laadpunt (gedeeltelijk) kunt terugverdienen. Lees meer over verrekenen.

Smart Charging maakt elektrisch laden nóg slimmer. Zonder dat elektrische rijders er last van hebben, wordt de beperkt beschikbare laadcapaciteit slim verdeeld over de aanwezige laadpalen. Als u twee of meer elektrische voertuigen met veel vermogen wilt opladen, is de capaciteit van uw aansluiting of installatie vaak niet meer toereikend en moet de aansluiting worden verzwaard. Smart Charging betekent dat het beschikbare vermogen slim over de laadpalen verdeeld wordt, daarom is het niet nodig om te investeren in grotere aansluitingen. Lees hier meer over Smart Charging.

Op zakelijke locaties, waar ook zakelijk stroom wordt afgenomen, kunt u kiezen voor verrekenen. Verrekenen houdt in dat u een vergoeding kunt vragen voor het gebruik van uw laadpunten. Verrekenen is niet mogelijk voor thuis laadpunten. Lees meer over verrekenen.

Ja, onze app heet Charge Assist. Met deze app kunt u laadpalen vinden, laadsessies starten en sessies afrekenen. Download voor iPhone of Android.

U kunt contact met ons opnemen middels dit formulier, Of telefonisch via 088 60 50 700. Onze experts helpen u graag aan een passende laadoplossing!

Nee, dit houdt het niet in. Door de samenwerking tussen Joulz, Polestar en Lanova kunnen wij je voordelig een laadpunt aanbieden bij jouw nieuwe Polestar.

Helaas is dit niet mogelijk. Als het om een publieke parkeerplaats gaat, kunt u via de gemeente een verzoek indienen voor een publiek laadpunt. Lees hier meer over de Polestar actie.

Nee, de actie geldt alleen inclusief installatie door Joulz. Joulz voldoet aan de installatievoorschriften van Polestar omtrent garantie en veiligheid. Onze monteurs zijn ZE gecertificeerd.

Lees hier meer over de Polestar actie

De Polestar 2 kan 3 fases laden (maximaal 3x16A met 11kW).

Lees hier meer over de Polestar actie.

  • De doorlooptijd is ca. 6 weken nadat wij de getekende offerte hebben ontvangen.
  • Lees hier meer over de Polestar actie.

Ja, deze laadpas ontvangt u van Polestar bij aanschaf van uw auto.