Speciaal abonnement voor bedrijven

Speciaal abonnement voor bedrijven

Laten we eerlijk zijn. Je nieuwe laadpalen gaan in principe jaren mee zonder gebreken. Alfen, EVBox, Lanova: alle merken die Joulz aanbiedt, zijn uitvoerig getest. Je nieuwe laadpalen zijn robuust en veilig. Maar toch. Onvoorziene omstandigheden zijn er altijd. Storingen aan de paal door gebruikersfouten of extreem weer. Dan wil je dat er snel een monteur bij je langskomt. Dat kan met het onderhoudsabonnement voor bedrijven.

Hoe werkt het onderhoudsabonnement?

Hoe werkt het onderhoudsabonnement?

Je betaalt een vast bedrag per maand en bij een storing komen wij het oplossen. De monteur komt gratis bij je langs, je betaalt geen voorrijkosten én het eerste half uur arbeid is inclusief! Goed geregeld dus. En heb je acuut hulp nodig? Gewoon bellen! Joulz is 24/7 bereikbaar voor service en support.

Alle voordelen van service en support

Alle voordelen van service en support

  • Servicedesk van Joulz 24/7 bereikbaar
  • Binnen vijf werkdagen een monteur ter plaatse
  • Inclusief voorrijkosten monteur
  • Inclusief eerste half uur werk van de monteur
Onderhoudsabonnement aanvragen
Joulz 24/7 bereikbaar voor laadvragen

Joulz 24/7 bereikbaar voor laadvragen

Misschien is er geen storing, maar heb je wel een vraag. Wanneer komt die nieuwe update? Hoe reset je een laadpaal? Hoe stop je een transactie? Stel, je wilt een vergoeding vragen voor het laden. Kun je jouw laadpalen dan instellen voor verrekenen? Is Smart Charging iets voor jouw bedrijf? En die zonnepanelen op je dak, kun je die koppelen aan je laadpalen? Stel je laadvragen aan Joulz, 24/7. We denken graag mee over de beste laadoplossing.

Meest gestelde vragen

Nee, een laadsessie wordt pas in rekening gebracht wanneer er minimaal 0,2 kWh en/of 2 minuten geladen is. Alles wat minder is, wordt niet in rekening gebracht.

Een socket is de fysieke stekkeruitgang van een laadpunt. In de socket steekt u uw laadkabel om uw auto aan de laadpaal te verbinden.

Bij een thuislocatie adviseren wij een vaste kabel, zodat u dan niet steeds de laadkabel uit de auto hoeft te pakken.

Wij adviseren u dan om contact op te nemen met de provider van die laadpaal. De contactgegevens kunt u vinden op de zijkant van de laadpaal. Mocht u de provider niet kunnen bereiken, neemt u dan gerust contact met ons op. Dan bekijken we wat we voor u kunnen betekenen. Let wel dat wij geen service kunnen verlenen op laadpalen van andere providers.

Over het algemeen geldt:

Groen: het laadpunt is beschikbaar

Rood: het laadpunt heeft een storing

Blauw: de auto is aan het laden

Echter kan dit verschillen per laadpuntfabrikant. In de meeste gevallen kunt u een sticker met instructies aan de voor- of zijkant van het laadpunt vinden.

Vanaf afstand zijn laadpunten, indien remote benaderbaar, te ontkoppelen. U kunt dus het beste contact opnemen met de storingsdienst van de beheerder van het laadpunt. Het storingsnummer van de betreffende provider staat op het laadpunt vermeld. Indien ontkoppelen niet gelijk werkt, adviseren wij u om de laadstekker aan de laadpunt kant iets aan te duwen en opnieuw een laadsessie te starten, 1 minuut te wachten en dan de laadsessie te stoppen. Indien mogelijk, kan ook de stroom van het laadpunt worden afgehaald zodat de stekker loslaat. Echter dit is bij publieke laadpunten niet altijd mogelijk

Bekijk hieronder de meest voorkomende scenario’s als een laadsessie niet start.

  • Is uw pas geactiveerd voor publiek laden? Zo niet, kunt u deze hier activeren
  • Is uw pas beschadigd? In uw laadpas zit een interne chip, als deze beschadigd is zal deze niet zijn uit te lezen. U kunt hier een nieuwe laadpas aanvragen
  • Gebruikt u een laadtoken (druppel) of sleutel? Het kan zijn dat de kaartlezer op het laadpunt deze slechter kan uitlezen. Wij adviseren dan ook om ook altijd een laadpas bij u te hebben voor de zekerheid.
  • Heeft u de gebruiksaanwijzingen van uw auto gevolgd? Elke auto heeft zijn eigen gebruikshandleiding om te laden (bijvoorbeeld: auto dient gesloten te zijn om de laadsessie te kunnen starten).
  • Heeft u een app gedownload van uw auto en daarin laadtijden aangegeven? Uw laadsessie valt wellicht buiten uw aangegeven laadtijden.

Komt u er nog niet uit? Neem dan contact met ons op.